twozeroonethree
Ibuperi malaya
refresh profile linkies instagram twitter



hi, seorang yang cringe dan sila tinggalkan pesanan/komen di bawah sebelum cabut. Thanks.





Penamat Senior 2014


'Jangan salahkan perpisahan kerana punca sebenarnya adalah sebuah pertemuan'
Perkataan ini aku kenal apabila pengakhiran tingkatan 3 
Kata-kata yang pendek tapi mampu menyedihkan hati semua insan .
Pada hari Khamis bersamaan 20/11/14 penamat SPM bagi calon Aliran Agama seluruh negeri.
Semua menanti-nanti 15 minit terakhir di dalam dewan . 
Kata orang seronok kalau dah habis SPM . Rasa FREEDOM sangat .
Tapi kalau bagi aku FREEDOM itu bersama rakan-rakan .


Moment hari itu sungguh menyedihkan . 
Kenapa baru sekarang kita betul-betul rapat ?
Kenapa baru sekarang rasa sangat pemergian korang ?
Kenapa baru sekarang kita rasa macam adik beradik ?
Kenapa baru sekarang rasa macam taknak lepaskan setiap seorang ?




In that case , aku tahu kenapa . Selama 5 tahun persekolahan ,
3 tahun kita tak pernah kenal hati masing-masing . 
Aku masih ingat time kita form 2 dan form 3 banyak betul puak yang tercipta.
Sana gaduh,sini gaduh .
Tak pernah nak baik semula . Kalau baikpun tak sampai seminggu .Betul tak ?
Start kita form 4 baru kenal hati dan perangai masing-masing .
Aku seronok sangat apa yang dah jadi selama 5 tahun persekolahan .
Aku dapat belajar macam-macam perkara.
Aku dapat melihat pelbagai peristiwa sepanjang 5 tahun ni .
Aku dapat belajar untuk menghargai orang walaupun kenangan itu pahit .
Bila ingat balik setiap kejadian , mesti aku akan gelak.
Bermula dari muka lampi + comot + selebet dan sehingga muka masing-masing nampak
matured . matured untuk menjadi Senior . Hahaha
Tapi aku rasa ada satu yang tak nampak sangat ita berubah .
Tahu ? Perangai RIBENA kita lah . 
Sampaikan cikgu tak tahan dengan perangai macam budak-budak neh .


 
                                        tumblr_mdxbiwdtoY1qdzaxuo1_500.jpg (500×500)


Kata  ustaz cukuplah ada batch yang macam kitorang .
Perangai gila-gila . 
Ingat lagi . Dalam kelas semua nekad nak senyap time ada masalah .
Lastly , habuk jelah .
Semua tak boleh nak cover . Kalau nak buat muka tension pun rasa nak gelak . haha .
Teringatlah . Dugaan bersilih ganti .
Kalau older balik blog aku .
Semua tertulis dekat situ . Macam-macam masalah yang kita lalui .
Mungkin ini dugaan yang kita terima untuk penamat menjadi pelajar sekolah menengah .
Even kita masalah pun ,kita still  bersatu untuk menyelesaikan masalah .
Aku bersyukur sangat ada batch macam korang .
Aku hargai sangat :)




Post a Comment